رئیس کمیته ملی المپیک: خدمت به نوجوانان وآینده سازان کشور افتخار هر مجموعه است

قبادی دانا:موزه ورزش جدا از حفظ میراث ورزشی انگیزه جوانان را افزایش می دهد

قبادی دانا:موزه ورزش جدا از حفظ میراث ورزشی انگیزه جوانان را  افزایش می دهد
وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور پس از بازدید از موزه ملی ورزش،المپیک و پارالمپیک با دکتر صالحی امیری رئیس و دیگر مسئولان کمیته ملی المپیک دیدار و گفتگو کرد.
 
در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، طاهره طاهریان نایب رئیس، کیکاوس سعیدی دبیر کل ، فرزانه ترکان رئیس کمیسیون سولیداریتی، حجت السلام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک ،حسن رنگرز مشاور رئیس و مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک،  سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان، بهداد سلیمی مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در امور المپین‌ها، کمیل قاسمی قهرمان المپیکی کشتی کشورمان و جمعی از دختران و پسران قهرمان کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی حضور داشتند.
در ابتدای این نشست فرزانه ترکان رئیس کمیسیون سولیداریتی ضمن خیر مقدم به حضار هدف از حضور دختران و پسران مسابقات قهرمان کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی در محل کمیته ملی المپیک را دیدار با مسئولان کمیته و برخی از قهرمانان ورزشی کشور، بازدید از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک و آشنایی با منشور، اهداف و ساختار المپیک  و همچنین ترویج ورزش پاک و ترویج ورزش و فعالیت بدنی درهمه اقشار جامعه دانست.
در ادامه نشست وحید قبادی دانا معاون وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور  گفت: از اینکه در جمع دختران و پسران مقام آور مسابقات ورزشی فرزندان شبه خانواده بهزیستی هستم بسیار خوشحالم، همه می دانیم که ورزش در رشد و ارتقاء و تکامل  در زندگی بسیار مهم است و خوشبختانه فرزندان بهزیستی در حوزه ورزش از آمادگی و استعداد خوبی برخوردارند و ما وظیفه باروری این استعدادها را تا نقطه مطلوب داریم.
وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری همیشه تاکید فرمودند  " اگر جوانان به تحصیل، تهذیب، ورزش برسند موفق خواهند شد"  ما نیز امیدواریم که بتوانیم ایده ها و برنامه های خود را بر این اساس برای فرزندان خوبمان اجرا کنیم چراکه دغدغه ما آینده شماست.
قبادی دانا افزود: دورنمای ما موفقیت و کسب مدال های جهانی و آسیایی است و مطمئنم با تلاش و استعداد و توانایی که در شما وجود دارد  کسب این موفقیت ها و حتی مدال المپیکی دور از دسترس نیست.
 رئیس سازمان بهزیستی کشوردرباره هدف  بازدید دختران و پسران قهرمان کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک گفت:با وجودی که من ورزشکار نیستم اما  آشنایی ام با المپیک و پارالمپیک بسیار به من انگیزه داد و برایم الهام بخش بود و به طور حتم قرارگرفتن در کنارقهرمانان و بازدید از مدال  و تندیس بزرگان ورزش کشور ، عزم و اراده ای در فرزندان بهزیستی ایجاد می کند تا سختی ها و فرازو نشیب های راه قهرمانی را با امیدواری طی کنند و با توکل به خدا به موفقیت برسند.
وی تاکید کرد: به طورحتم عزیزانی که موزه ملی ورزش را طراحی کردند ضمن حفظ مدال ها و میراث ورزشی کشور بدنبال ایجاد انگیزه برای جوانان بودند که نشان دهند افتخارآفرینان ورزشی کشور با تمام کاستی ها و سختی ها به این مقام ها رسیدند.
در ادامه این نشست حسن رنگرز مشاور رئیس و مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک گفت:بخشی از میراث ورزشی کشور در این موزه به نمایش گذاشته شده است که امیدوارم موزه ورزش بتواند نقش مهمی را در حوزه های پژوهشی ، فرهنگی و آموزشی  ایفا کند.
وی تاکید کرد: در ورزش هیچ محدودیتی وجود ندارد و بیشتر  قهرمانان کشور با وجود محدودیت ها و تنگناهای بسیار به مقام قهرمانی رسیدند، منشاء و خاستگاه ورزش قهرمانی در کشور ما اقشار زحمتکش هستند و تجربه نشان داده که قهرمانان بزرگ کشتی و سایر رشته ها از همین اقشار زحمتکش جامعه بودند.
رنگرز افزود: هدفم از ذکر این مسئله این است که شما بدانید در مسیر قهرمانی موانع بسیار، حق خوری ها و ناداوری های بسیار وجود دارد که همانند سنگلاخ در مسیر کوهنوردی است که با پشت سر گذاشتن این مسیر به قله موفقیت خواهید رسید.
وی ادامه داد : از شما می خواهم که در راه قهرمانی دلسرد نشوید و امیدوارم که روزی قهرمانی و کسب افتخارات شما را در موزه ملی ورزش جشن بگیریم. البته آمادگی کامل داریم که در صورت تمایل جشن تولد شما عزیزان را نیز در موزه ملی ورزش برگزار کنیم.
فرزانه ترکان در تایید و تکمیل صحبت های رنگرز گفت: ما آمادگی کامل داریم تا جشن تولد سه  نفراز فرزندان شبه خانواده بهزیستی که بالاترین مقام کشوری را در مسابقات ورزشی کسب کردند در موزه ملی ورزش برگزار کنیم و از طرف کمیته ملی المپیک هدایای نفیسی نیز به عزیزان تقدیم می کنیم.
کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک نیز در ادامه نشست ضمن خیرمقدم به حضار اظهار کرد: یکی از فعال ترین کمیسیون های ما کمیسیون سولیداریتی است که جا دارد از زحمات ریاست این کمیسیون خانم ترکان تشکر کنم که همیشه با برنامه و نظم خاصی مسائل  را پی گیری می کنند. در ادامه مجتبی جهان آرا از نوجوانان سفیر المپیک ، قسمت هایی از ورزش زورخانه ای را برای حاضران اجرا کرد.
در ادامه این نشست رئیس کمیته ملی المپیک در جمع  مقام آوران کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی ضمن خیر مقدم به حضار اظهار کرد: از حضور در جمع شما فرزندانم  بسیار خوشحالم، تک تک شما عزیزان انسان های بزرگ و آینده داری هستید، خدمت به شما نوجوانان و آینده سازان کشور افتخار هر مجموعه  است.
صالحی امیری افزود: خوشبختانه روند حرکت بهزیستی کشور بسیار با صلابت وبا سلامت با مدیریت دکتر قبادی دانا و تیم توانمند شان رو به جلو است. برای ایشان و تیم مدیریتی شان آرزوی موفقیت دارم.
حجت السلام نقویان رئیس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک در ادامه نشست ضمن تاکید براهمیت ورزش در زندگی گفت: ورزش تن باید با ورزش جان همراه باشد چراکه در غیر اینصورت شما همانند اتومبیل پرقدرتی هستید که بدون ترمز است.ورزش باید با اخلاق خوب همراه باشد. اگر اسم تختی و پوریای ولی ماندگار شده است بدلیل اخلاق و مرام پهلوانی آنان بوده است.
وی تاکید کرد: به قول دکتر صالحی امیری ما سکو و سکه بسیار داریم اما امروز در کنار این سکوها ، مدال اخلاق و جوانمردی می خواهیم. مطمئنم با مدیریت ایثارگرانه دکتر قبادی دانا وهمت، عزم و اراده پولادین شما فرزندان عزیز به این مهم خواهیم رسید.
در ادامه این دیدار برخی از مقام آوران کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی به نمایندگی از دوستانشان مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند که با توجه به مسائل مطرح شده ،  دکتر صالحی امیری  رئیس کمیته ملی المپیک قول دادند تا با هماهنگی کیکاوس سعیدی دبیرکل و خانم ترکان رئیس کمیسیون سولیداریتی برخی از قهرمانان بهزیستی بتوانند برخی مواقع از امکانات مرکز تمرین تیم های ملی در آکادمی ملی المپیک و خدمات پزشکی ، روان شناسی و پزشکی ورزشی استفاده کنند.
همچنین  بهداد سلیمی  مشاور رئیس کمیته ملی المپیک در امور المپین‌ها نیز در  پایان این نشست گفت: تلاش می کنیم تا با همکاری کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و  شهرداری تهران شرایط و امکانات برای تمرینات مستمر در طول سال برای مقام آوران مسابقات ورزشی بهزیستی و همچنین ملاقات با قهرمانان ورزشی کشورمان را فراهم کنیم .
در ادامه برنامه مقام آوران کشوری فرزندان شبه خانواده بهزیستی ضمن مشاهده پاورپوینتی با اهداف و منشور المپیک آشنا شدند و پس از آن از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.
 
۴ دی ۱۳۹۸ ۱۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها