گفتگوی سرپرست موزه ملی ورزش جناب دکتر سید محسن میر با خبرگزاری ایرنا : رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد

گفتگوی سرپرست موزه ملی ورزش جناب دکتر سید محسن میر با خبرگزاری ایرنا : رونمایی از سردیس قهرمانان تا سال آینده ادامه دارد
دکتر سید محسن میر سرپرست موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک گفت که ساخت و رونمایی از ۵۰ سردیس پیشکسوتان و مدال‌آور المپیک تا فرودین ماه ۱۴۰۰ ادامه دارد

دکتر سید محسن میر روز یکشنبه در گفت ‌و گو با ایرنا درباره ساخت سردیس قهرمانان مدال‌آور و جانمایی در تالار مشاهیر ورزش کشور اظهار داشت: فلسفه وجودی این کار فرهنگی، تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال‌آوران است که طی ۶۸ سال در عرصه‌های المپیکی و پارالمپیک، آسیایی و جهانی افتخارآفرینی کردند و پرچم ایران بارها به اهتزاز درآورند.

وی افزود: به همین منظور این طرح در تیرماه امسال با سردیس پنج قهرمان المپیک از سال ۱۹۴۸ لندن و یک سردیس پارالمپیک متعلق به زنده یاد «سیامند رحمان» در تالار مشاهیر ورزش کشور رونمایی شد که قرار است هر ماه پنج سردیس از قهرمانان ساخته شود. این طرح تا فروردین ماه سال ۱۴۰۰ و طی ۱۰ همایش ادامه دارد و در مجموع سردیس ۵۵ مدال‌آور در تالار مشاهیر جانمایی می‌شود.

سرپرست موزه ‌ملی ‌ورزش این را هم گفت: نحوه ساخت این سردیس‌ها به ترتیب از ابتدای حضور ایران در المپیک ۱۹۴۸ آغاز شد که ملاک آن رعایت عدالت است. البته از بین ۵۵ مدال‌آور طی ۶۸ سال ۱۱ قهرمان فوت کردند که قرار است طی هر ماه سردیس یکی از این پیشکسوتان رونمایی شود.

میر اضافه کرد: همچنین کمیته ‌ملی ‌المپیک هم قرار است هر ماه نام یک مدال‌آور پارالمپیک و شهید ورزشکار را اعلام کند تا سردیس آن ساخته شود.

وی گفت: طرح بعدی این نهاد ورزشی که از سال ۱۴۰۰ کلید می‌خورد به قهرمانان و پیشکسوتان بازی‌های آسیایی و جهانی اختصاص دارد.

۸ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها