مرمت و خوانش دقیق وصیت‌نامه جهان پهلوان تختی بعد از ۵۳ سال

مرمت و خوانش دقیق وصیت‌نامه جهان پهلوان تختی بعد از ۵۳ سال
وصیت نامه جهان پهلوان غلامرضا تختی بعد از گذشت ۵۳ سال از مرگ این اسطوره، با همکاری خانواده وی و توسط کمیته ملی المپیک مورد مرمت و خوانش دقیق قرار گرفت.
۲۹ اردیبهشت ماه سال گذشته همزمان با اولین سالروز افتتاح موزه ملی ورزش در محل کمیته ملی المپیک، برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران از وصیت نامه جهان پهلوان غلامرضا تختی رونمایی شد.
 
این وصیت نامه با همکاری خانواده مرحوم تختی و شخص بابک تختی پسر وی به صورت «امانت» در اختیار کمیته ملی المپیک قرار گرفت تا در محل موزه ملی ورزش نگهداری شود.

همزمان بخش‌هایی از متن این وصیت نامه که گویای شخصیت استثنایی و جاودانه مرحوم غلامرضا تختی است، خوانش و اعلام عمومی شد اما به دلیل گذشت بیش از نیم قرن از نگارش وصیت نامه که بر کیفیت نسخه کاغذی آن تاثیر مستقیم گذاشته، این اقدام به صورت جزئی انجام شد.

 

در همین راستا کمیته ملی المپیک طی ماه‌های گذشته مرمت وصیت نامه جهان پهلوان تختی را در دستور کار قرار داد تا خوانش دقیق آن امکان پذیر شود. این اقدام با اطلاع خانواده مرحوم تختی، همراهی مستقیم وکیل آنها و با همکاری موزه ملی ایران و از طریق ارائه نسخه اصل وصیت نامه به این موزه انجام شد.

 

بعد از گذشت چند ماه کار «مرمت و خوانش دقیق» وصیت نامه جهان پهلوان تختی به پایان رسیده است. قرار است فردا همزمان با پنجاه و سومین سالروز مرگ جهان پهلوان تختی نتیجه این اقدام اعلام شود.

دکتر سید محسن میر مدیر  موزه ملی ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر این موضوع را اعلام و تایید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق آنچه در وصیت نامه مرحوم غلامرضا تختی - بر اساس خوانش اولیه- به آن اشاره شده، این وصیت نامه به تاریخ «به تاریخ شانزدهم دی ماه یک هزار سیصد و چهل و شش خورشیدی برابر پنجم شوال یک هزار و سیصد و هشتاد و هفت قمری» یعنی یک روز پیش از مرگ وی تنظیم شده بود.

 

در این وصیت نامه مرحوم تختی با اشاره به اطلاعات شناسنامه‌ای خود مبنی بر «فرزند رجب به شماره شناسنامه ۵۰۰ از بخش طهران ساکن تجریش» و تاکید بر صحت بدن و کمال عقل و شعور و اقرار به حقانیت خداوند متعال و تصدیق بر رسالت حضرت خاتم الانبیا (ص) و شهادت بر خلافت و امامت حضرت علی ابن ابی طالب علیه السلام و یازده فرزند ائمه معصومین از افرادی مانند محمد مهدی تختی به عنوان برادر ابوینی و همچنین خدیجه تختی و نرگس تختی به عنوان خواهران ابوینی نام برده و در مورد برخی اموال غیرمنقول هم اطلاعاتی ارائه کرده است.

۱۶ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۵۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها