تحویل وصیت نامه مرمت شده جهان پهلوان تختی به موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک

تحویل وصیت نامه مرمت شده جهان پهلوان تختی به موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
با حضور مدیر محترم و مسئولین موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک، وصیت نامه مرمت شده جهان پهلوان تختی در موزه ملی ایران تحویل گردید.
همزمان با  پنجاه و سومین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی وصیتنامه مرمت شده  وی که توسط موزه ملی ایران انجام گرفته بود ظهر امروز تحویل مسئولین موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک شد .
 
این وصیت نامه که طی سالها  دچار آسیب های جدی شده بود و امکان خواندن کامل آن به عنوان یک اثر ارزشمند تاریخی به صورت کامل  میسر نبود ، به همت موزه ملی ایران مرمت و بازسازی شد و در روز سالگرد درگذشت وی به موزه ملی ورزش تحویل گردید . 
 
در این مراسم  که با حضور دکتر سید محسن میر ( مدیر موزه ) ، دکتر مقدم ، دکتر هایده صیرفی و دکتر جبراییل نوکنده رییس موزه ملی ایران ،خانم سلطانی رییس بخش مرمت و حفاظت موزه و خانم رضایی رییس اداره معرفی و آموزش  برگزار شد 
در ابتدا دکتر نوکنده با ابراز خرسندی از تاسیس و راه اندازی موزه ملی ورزش این موزه را به لحاظ محبوبیت و استقبال عموم در صدر موزه های ایران دانست و مرمت وصیت نامه مرحوم تختی را نخستین اثر مرمت شده موزه ملی ورزش برشمارد که با همکاری موزه ملی انجام شده است  . 
رییس موزه ملی ایران در ادامه  از عقد قرار داد همکاری با تنها موزه ورزش کشور استقبال کرد و در راستای هر چه پربار تر شدن آن پیشنهاداتی ارائه نمودند . 
 
در ادامه دکتر سید محسن میر مدیر موزه ملی ورزش با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای گسترش  فعالیت های موزه وبه خصوص اطلاع رسانی در این زمینه اظهار داشت : آرزوی دیرینه جامعه ورزش با همت دکتر صالحی امیری به ثمر نشست تا تاریخ دلاوری ها و ارزش آفرینی های جوانان این مرز و بوم برای همیشه در حافظه تاریخی مردم ماندگار شود . در همین راستا در تلاش هستیم تا این موزه را به جایگاه واقعی که شایسته ورزش ایران است ،برسانیم. 
در ادامه با حضور مسئولین موزه ملی  ورزش اثر مرمت شده وصیت نامه تختی تحویل گردید .

 

تحویل وصیت نامه مرمت شده جهان پهلوان تختی به موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک

 
۱۷ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۱۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها