دیدار وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و هیئت همراه از موزه ملی ورزش

دیدار وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و هیئت همراه از موزه ملی ورزش
صبح امروز وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان افغانستان به اتفاق تیم همراه کنند اش و همتای ایرانیش از موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید بعمل آوردند.

در این دیدار صمیمانه کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک و دکتر سید محسن میر مدیر موزه با حفیظ اله ولی رحمی وزیر ورزش و رئیس  ، محمود یونس دبیرکل ، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و با حضور تنی چند از مدیران کمیته  از موزه ملی ورزش بازدید کردند.

موزه ملی ورزش بهانه ای شد تا مسئولین ورزش کشور افغانستان با گذر از تالارهای جوانمردان، پهلوانان و مشاهیر، یادبودها و گنجینه مدال و جام های کسب شده سالها ورزش کشور ایران آشنا شوند.

از آنجا که تاریخ و تمدن ایران و افغانستان از دیرباز ریشه در فرهنگ باستان دارند  لذا ابتکارات و دستاوردهای هر دو در عرصه‌های فرهنگی و تمدنی به‌وفور دیده می‌شود و همچنین زبان مشترک فارسی دو کشور باعث شد آثار ثبت شده  موجود در موزه ملی المپیک برای آنها قابل لمس، جذاب و ارزشمند باشد.

میهمانان همان طور که نظاره گر آثار و یادبودها بودند با معرفی و شناخت از آنها اطلاعات لازم را توسط راهنمای موزه دریافت می کردند و به محض ورود به تالار تختی با توجه به اینکه تندیس مرحوم غلامرضا تختی در آنجا وجود داشت پرسش هایی را در خصوص قهرمانی ها و مدال های کسب شده او مطرح کردند و در پایان با تندیس و دست نوشته های او عکس یادگاری دسته جمعی می گرفتند.

در پایان بازدید از موزه رئیس، دبیرکل و نواب رئیس کمیته ورزش افغانستان تبریکات خود را بابت اقدام پسندانه در خصوص جمع آوری آثار ارزشمند و به یاد ماندنی را  اعلام و مراتب قدرانی خود را بابت فراهم نمودن فرصتی برای دیدن این همه اثر را بعمل آوردند

 
۹ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها