گفتگو مدیر موزه ملی ورزش،المپیک و پارالمپیک با خبرگزاری ایرنا

گفتگو مدیر موزه ملی ورزش،المپیک و پارالمپیک با خبرگزاری ایرنا
به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از سید محسن میر مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بیان داشت بعد از گذشت دوسال تاکنون از 43 سردیس مدال آوران المپیک و پارالمپیک رونمایی شده است

سیدمحسن میر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته باید ۷۰ سردیس رونمایی می‌شد که ۶۱ سردیس به المپیک و پارالمپیک و ۹ سردیس به پیشکسوت ورزش اختصاص داشت اما به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی تاکنون ۳۳ سردیس المپیک و ۱۰ سردیس پارالمپیک در سال ۹۹ رونمایی شد.

وی گفت: امسال هم برنامه ریزی برای ساخت ۷۰ سردیس است که ۳۰ سردیس برای طلایی های بازی‌های آسیایی از ۹۵۱ دهلی تا ۱۹۷۴ تهران است که البته تعداد زیادی از مدال‌آوران طلایی بازی‌های آسیایی المپیکی هستند که پیش‌تر سردیس آنها در بخش المپیک ساخته شده است.  

مدیر موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک افزود: همچنین ۱۵ سردیس به چهره‌های ماندگار فوتبال ایران اختصاص دارد که از دل بازی‌های آسیایی در بخش رشته‌های تیمی هستند.

میر ادامه داد: فهرست این نفرات توسط افراد کارشناس و خِبره فوتبال ارائه می شود که نخستین سردیس‌ها همزمان با افتتاح تالار مشاهیر فوتبال رونمایی می‌شود.  

مدیر موزه ملی ورزش گفت: ۱۱ سردیس به پارالمپیک و هفت سردیس هم به مدال آوران المپیک۲۰۲۰ توکیو و هفت سردیس هم به پیشکسوت ورزش ایران اختصاص دارد.

میر افزود: از ۷۰ سردیس سال ۱۴۰۰ نیز تاکنون ۲۱ سردیس ساخته شده است که به مرور رونمایی می‌شود.

مراسم رونمایی از سردیس پنج تن از قهرمانان ورزش کشور

۲۲ مهر ۱۴۰۰ ۲۰:۴۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها