با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ مراسم رونمایی از سردیس المپین های پرافتخار ورزش کشور

با حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد؛ مراسم رونمایی از سردیس المپین های پرافتخار ورزش کشور
آئین رونمایی از سردیس علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی المپین های پرافتخار ورزش کشور با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و جمعی از روسای فدراسیون ها و پیشکسوتان ورزش کشور امروز (سه شنبه 21 تیر ماه) در محل سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ این مراسم با حضور دکتر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته، دکتر خطیب زاده معاون و سخنگوی پیشین وزارت خارجه ،علیرضا دلخوش مدیر کل پیشین حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه، محسن رضوانی عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون شنا،هادی ساعی عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون تکواندو،سجاد انوشیروانی،حمید عزیزی،شعبانی بهار،مرتضی قربانی،داوود عزیزی،دکتر عبدالحمید احمدی، دکتر سید محسن میر مشاور رئیس و مدیر دفتر حوزه ریاست، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، سمیرا اصغری عضو افغانستانی کمیته بین المللی المپیک، دکتر حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، سردارقاسمی،  دکتر منتقمی، برخی از اعضای هیئت اجرایی کمیته و جمعی از روسای فدراسیون ها و برخی از معاونین، مسئولان ، مدیران کمیته ملی المپیک و یوسف کرمی، مراد محمدی، و بهداد سلیمی المپین های پرافتخار کشورمان و خانواده های این عزیزان برگزار شد.
 
در ابتدای مراسم دکتر سید رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک پس از ارج نهادن اعیاد سعید قربان و غدیرخم، اظهارکرد: امروز روز مهمی در تاریخ قهرمانی ورزش ایران است روز به یادماندنی برای همه پیشکوتان،قهرمانان و بزرگان ورزش ایران زمین است، بخصوص اینکه مراسم تقدیر بین دو عید غدیر و عید قربان و در آستانه غدیر خم برگزار می شود، غدیر خم نماد انسانیت، شرافت، اخلاق است ، ما هویت، دیانت، اندیشه ها و باورهای خود را مدیون حضرت  علی (ع )هستیم و پهلوانان ما مریدان حضرت علی (ع) هستند و مرام را از ایشان آموخته‌اند. مهم‌ترین رویداد ما به لحاظ تقدس طی ۳ سال گذشته، همین رونمایی  های مبارک بوده است. امروز از سردیس پهلوانان و قهرمانان همیشه ماندگار ایران، علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی رونمایی می کنیم.

 

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک (علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمید سوریان و بهداد سلیمی)

 
رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: فلسفه این کار پیام روشنی دارد و آن اینست که ورزش ایران تاریخ تبار و هویت دارد و پیام دوم نیز اینست که نگاه ما به قهرمانان ابزاری نیست که فقط هنگام مدال آوری به آنان توجه کنیم بلکه این عزیزان همیشه باید دیده شوند و این سنت فراموشی را باید کنار بگذاریم و یادمان برود روزیکه دبیر روی سکو رفت دل یک ملت شاد شد و ما باید قدردانشان باشیم  و برای همیشه باید در تاریخ مورد تجلیل قرار بگیرند .
دکتر صالحی امیری با اشاره به حضور سمیرا اصغری در مراسم گفت: ما او را نماینده زنان جهان اسلام در کمیته بین المللی المپیک می دانیم و از او به پاس زحماتی که داشتند، تقدیر می کنم.
وی در ادامه گفت: امروز علاوه بر خانم اصغری 2 مهمان ویژه هم امروز داریم؛ آقای خطیب‌زاده به‌پاس هم‌کاری و تلاش چندین ساله نسبت به ورزش قهرمانی، همچنین آقای دل‌خوش، دیپلمات کشورمان  که در همه شرایط سخت کنارمان بوده‌اند.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه و پیشکسوتان از حمایت ها و همکاری های وزات امور خارجه در اعزام تیم ها به رقابتهای برون مرزی و آقای خطیب زاده و دلخوش در اعزام تیمها بخصوص برای بازیهای المپیک توکیو تشکر نمود و گفت: اگر مدال را در ورزش قهرمانی و سکو را جسم آن بدانیم، روح ورزش فقط مرام پهلوانی‌ست. درنظر داریم تندیس ۱۴ تن از فوتبالیست‌های پیشکسوت را هم رونمایی کنیم. می‌خواهیم به جوان‌ها بگوئیم که اگر امروز شما هستید، به‌خاطر وجود پیشکسوت‌هاست. امروزه در وزنه‌برداری ۲ قهرمان المپیک مسئولیت فدراسیون را برعهده گرفته‌اند؛ امیدواریم همه قهرمانان روزی مدیران فدراسیون‌ها باشند.
در ادامه این مراسم کلیپ هایی از زندگینامه علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی المپین های پرافتخار ورزش کشوربه نمایش درآمد.

 

همچنین حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان نیز در مراسم رونمایی از سردیس المپین های پرافتخار ورزش کشوربیان کرد: حرف زدن در این جلسات زیره به کرمان بردن است. همیشه فرهنگ سپاس و احترام را به ما توصیه کرده اند و برای همین اینجا هستیم که از ستاره ها و خوبان ورزش ایران یاد و سپاسگزاری کنیم.

او با اشاره به حضور خطیب زاده گفت: دیپلماسی بین المللی حائز اهمیت است و خیلی از دستگاه ها مثل وزارت امور خارجه می توانند کمک زیادی در این مورد داشته باشند.  به خانم اصغری هم خیرمقدم می گویم‌.  در المپیک زمستانی جلسه غیر رسمی با او داشتم که دیدگاه های خوبی داشت.  

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک (علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمید سوریان و بهداد سلیمی)

سجادی با اشاره به برگزاری مراسم گفت: کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج می‌نهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم. به عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جابه‌جا کنند، می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود.  

همچنین سعید خطیب زاده سخنگوی سابق وزارت امور خارجه ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم ابراز داشت:البته بنده فکر نمی کردم قرار است از بنده تقدیر شود ولی خوشحالم که در این جمع شاد در میان شما قهرمانان عزیز حضور دارم و امیدوارم کماکان در راه اعتلای ایران عزیز و به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس کشورمان همچون گذشته موفق باشید.

در این مراسم از سمیرا اصغری عضو افغانستانی کمیته بین المللی المپیک، دکتر خطیب زاده معاون و سخنگوی پیشین وزارت خارجه و علیرضا دلخوش مدیر کل پیشین حوزه دیپلماسی وزارت امور خارجه  به پاس همکاری صادقانه در اعزام تیم های ملی بخصوص کاروان اعزامی به المپیک توکیو تقدیر بعمل آمد.

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک (علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمید سوریان و بهداد سلیمی)

این مراسم با رونمایی از سردیس علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمیدسوریان و بهداد سلیمی المپین های پرافتخار ورزش کشور پایان یافت.

 

مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک (علیرضا دبیر، یوسف کرمی، مراد محمدی، حمید سوریان و بهداد سلیمی)

۲۱ تیر ۱۴۰۱ ۱۰:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها