در نخستین سالگرد افتتاح موزه ملی ورزش؛ از وصیتنامه تختی رونمایی شد

در نخستین سالگرد افتتاح موزه ملی ورزش؛ از وصیتنامه تختی رونمایی شد
نخستین سالگرد افتتاح موزه ملی ورزش با حضور سلطانی فر،صالحی امیری ،خسروی وفا،علینژاد و جمعی از روسای فدراسیوهای ورزشی،پیشکسوتان،مربیان و قهرمانان در محل کمیته ملی المپیک با رونمایی از وصیتنامه تختی برگزار شد
مراسم سالگرد افتتاح موزه ملی ورزش،المپیک، پارالمپیک با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و انجام تست اکسیژن، تب سنج و گذشتن از سیستم ضد عفونی کننده و اهدا ماسک و دستکش به مدعوین با حضور دکتر مسعود سلطانی فر وزیرورزش و جوانان، دکترسید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک، دکتر مهدی علی نژاد معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل، ژاله فرامرزیان معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش،جمعی از اعضای هیات اجرایی و بهداد سلیمی،حسن رنگرز مشاوران رئیس کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی و مدیران کمیته برگزار شد.                        
 
در ابتدای این مراسم رئیس کمیته ملی المپیک طی سخنانی از موزه ملی ورزش بعنوان هدیه ای برای ملت بزرگ ایران و جامعه ورزش یاد کرد و ابراز داشت: موزه ملی ورزش متعلق به هیچ فرد و دستکاهی نبوده بلکه متعلق به مردم فهیم ایران است و از سال گذشته تا امروز که یکسال از افتتاح آن می گذرد بیش از 2500 شیء ارزشمند از سوی جامعه ورزش در موزه ملی ورزش قرار گرفته و امیدواریم تا انتهای سال به پنج هزار شیء و اثر ارزشمند برسد.
 
صالحی امیری ضمن اشاره به تاریخ شفاهی ورزش و بانک اطلاعاتی تاریخ ورزش کشور از آنها بعنوان دوپروژه ارزشمند در دست اقدام کمیته ملی المپیک یاد کرد و گفت: در نظر داریم به مرور تندیس تمامی افتخار آفرینان ورزش کشور را در موزه ملی ورزش نصب و ضمن ثبت جهانی موزه ملی ورزش ایران ارتباط دو سویه ای بین آن با موزه های ورزشی جهان برقرار کنیم و از تمامی فدراسیونهای ورزش و جامعه ورزش کشور می خواهم آثار و یادگاران ارزشمند ورزشی قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را حتی بطو امانت هم که شده در اختیار موزه قرار دهند تا نسل امروز بدانند این عزیزان چه حق بزرگی بر کردن ما دارند.
 
همچنین دکتر سلطانی فر در انتهای مراسم فوق از افرادی که در راه اندازی این موزه نقش داشتند و به ویژه آقای صالحی امیری تقدیر و تشکر کرد و گفت: با همت صالحی امیری و همکاری دیگر افراد موزه راه اندازی شد. شاید اگر این همت نبود مانند قبل موزه ای نداشتیم اما حالا در تدارک گسترش و احتمال انتقال محل موزه هستیم.                                                                          
وزیر ورزش با اشاره به تاخیر المپیک خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده بودیم برای حضور موفق در المپیک امسال اما ویروس منحوس کرونا باعث تاخیر آن شد.                                                 
وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی که از بیش از دو سال پیش با همکاران داشتیم، رویدادهایی مانند بازی های آسیایی و داخل سالن به طور ویژه رصد شد، نتایج در ستاد عالی بررسی شد، برخی رشته ها مانند همیشه بار مدال آوری را به دوش داشتند اما رشته های جدیدی هم به مدال آوران اضافه شدند.
 
وزیر ورزش افزود: امیدواریم برای المپیک توکیو که ان شالله برگزار می شود تعداد محدود رشته های مدال آور افزایش پیدا کند. امیدواریم که با استفاده از ظرفیت ها نتایج خوبی بگیریم.
در این مراسم برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران، از وصیت نامه غلامرضا تختی اهدایی از سوی بابک تختی فرزند جهان پهلوان تختی که وصیت نامه پدرش را به صورت امانت به موزه ورزش ایران اهدا کرد رونمایی شد.
همچنین ضمن تجلیل از برخی پیشکسوتان ورزش ایران از تندیس استاد «تقی عسگری» دارنده نخستین مدال تاریخی و پدر شیرجه ایران، «محمد نصیری» دارنده سه مدال بازی های المپیک و «محمدرضا جعفر قلی زهتاب» پیشکسوت وزنه برداری امروز در محل موزه رونمایی شد.
 
در پایان مراسم امروز، همچنین برخی فدراسیون های ورزشی آثار ارزشمند خود را به موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک اهدا کردند
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۲۳:۲۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

ما را درشبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارتباط با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ، موزه ملی ورزش،المپیک،پارالمپیک
کدپستی :1995614336
نمابر : 26203374 
تلفن :26203396-021
  16- 021-27615314 
ایمیل : museum@olympic.ir

پیوندها

پیوندها
پیوندها
 پیوندها   پیوندها

پیوندها